Ce este SEO mobil?
SEO mobil este procesul de optimizare a site-ului dvs. pentru a fi siguri că acesta arată excelent și funcționează corect pe dispozitivele mobile. Când efectuați SEO mobil, veți oferi utilizatorilor o experiență pozitivă a site-ului, deoarece arată excelent pe orice dispozitiv, indiferent de dimensiunea ecranului.
Utilizarea dispozitivelor mobile a crescut în ultimii ani. 80% dintre consumatori fac cumpărături folosind dispozitivele mobile și se așteaptă ca acest număr să crească pe măsură ce dispozitivele inteligente devin din ce în ce mai accesibile.
Multe companii nu realizează importanța unui site compatibil cu dispozitivele mobile, dar atunci când nu aveți un site compatibil cu dispozitivele mobile, vă afectează atât SEO-ul, cât și percepția publicului referitor la afacerea dvs. Mai precis, 50% dintre utilizatori au mai puține șanse să interacționeze din nou cu compania dvs. din cauza unei experiențe mobile proaste.
Pentru a nu întâmpina experiențe mobile neplăcute, site-ul trebuie optimizat pentru a putea fi compatibil cu dispozitivele mobile.
De ce este important SEO mobil?
Am menționat deja de ce SEO-ul mobil este important pentru afacerea dvs., dar să aruncăm o privire la câteva statistici care arată de ce contează SEO-ul mobil:
Oamenii își petrec 70% din timpul liber pe mobil
Când utilizatorii navighează online, aceştia utilizează dispozitive portabile pentru a face acest lucru. Dacă utilizatorii își petrec majoritatea timpului folosind dispozitive mobile pentru a naviga pe web, trebuie să vă asigurați că au o experiență pozitivă pe site-ul dvs. Pentru a nu vă pierde clienţii trebuie să vă adaptaţi.
75% dintre utilizatori sunt mai predispuși să revină la un site web pentru dispozitive mobile
Dacă utilizatorii au o experiență mobilă pozitivă pe site-ul dvs., aceştia pot reveni oricând la paginile dvs.
Site-urile compatibile cu dispozitivele mobile îmbunătățesc opinia a peste 60% dintre utilizatori
O mare parte din SEO-ul mobil adaptează site-ul dvs. web pentru a oferi cea mai bună experiență publicului dvs. Dacă nu aveți un site web pentru dispozitive mobile, riscați ca oamenii să aibă o percepție negativă asupra afacerii dvs. Având un site web pentru dispozitive mobile, veți îmbunătăți opinia a peste 60% dintre utilizatorii care vă găsesc afacerea.
65% dintre utilizatori sunt mai predispuși să cumpere de la o companie mobilă.
Dacă site-ul dvs. funcționează corect pe smartphone-uri, este mai probabil ca publicul dvs. să cumpere produse de la compania dvs. Un site web pentru dispozitive mobile vă va ajuta să câștigați mai multe conversii pentru afacerea dvs.
Google acordă prioritate dispozitivelor mobile atunci când accesează cu crawlere și indexează site-uri web.
Din moment ce tot mai mulți oameni își folosesc telefoanele pentru a căuta pe web, Google a trecut la un „index pe primul dispozitiv mobil”. Acest lucru înseamnă că crawlerele Google vă vor citi mai întâi site-ul mobil. Dacă aveți un site care nu este compatibil cu dispozitivele mobile, vă va afecta poziția în rezultatele căutării, ducând la mai puțin trafic, la mai puțini clienți și la venituri reduse pentru afacerea dvs.
Cum să verificați dacă aveți un site web pentru dispozitive mobile.
Înainte de a face modificări de îmbunătăţire a SEO-ul mobil, verificați dacă site-ul dvs. este de fapt compatibil cu dispozitivele mobile. Cel mai bun lucru este că nu trebuie să încărcați fiecare pagină de pe dispozitivul dvs. mobil pentru a obține o citire a compatibilității mobile a site-ului dvs. O modalitate ușoară de a testa compatibilitatea cu dispozitivele mobile este utilizarea instrumentului Google de testare a paginilor mobile.
Puteți căuta testul pentru dispozitive mobile pe Google sau puteți accesa direct site-ul web.
Tot ce trebuie să faceți este să introduceți adresa URL a paginii pe care doriți să o verificați și să faceți clic pe „Testați adresa URL”. Dacă utilizați Google Search Console, testarea întregului site va fi mult mai simplă. Acest lucru va testa compatibilitatea mobilă a site-ului dvs. și va separa adresele URL în categorii, în funcție de problemele acestora. Odată ce analiza dvs. mobilă este completă, veți avea o idee mai bună despre munca pe care trebuie să o faceți pentru strategia dvs. SEO mobilă.
Iată 9 cele mai bune practici pentru crearea unei strategii SEO mobile eficiente Acum că știți de ce este atât de important SEO mobil, este timpul să începeți să vă adaptați planul pentru utilizatorii dvs. de telefonie mobilă.
1. Îmbunătățiți timpul de încărcare al site-ului dvs.
Timpul de încărcare al site-ului dvs. face parte integrantă din experiența mobilă. Când utilizatorii caută informații din mers, vor să le acceseze rapid. Dacă site-ul dvs. web nu se încarcă suficient de repede pentru public, acesta va fi dezamăgit.
Pentru a vă păstra clienții pe site-ul dvs. mobil, trebuie să îmbunătățiți timpul de încărcare al site-ului dvs. Google PageSpeed Insights vă va oferi informații despre timpul de încărcare al site-ului dvs.
Prin intermediul acestui instrument, puteți vedea unde funcționează bine site-ul dvs. și unde trebuie îmbunătățit. Google vă va oferi modalități de îmbunătățire a timpului de încărcare al site-ului dvs. pentru utilizatorii de dispozitive mobile.
Dacă nu aveți experiență în codificare sau nu aveți timp să vă adaptați site-ul pentru a face modificări, puteți investi în servicii de viteză a paginii de la o companie de marketing digital. Serviciile de viteză a paginii vă permit să vă bazați pe experți pentru a vă ajuta să vă îmbunătățiți timpul de încărcare a paginii, ceea ce vă oferă libertatea de a vă concentra asupra gestionării afacerii dvs.
2. Integrarea designului receptiv
Proiectarea receptivă este o componentă foarte importantă a creării unui site web compatibil cu dispozitivele mobile. Când utilizați un design receptiv, vă asigurați că site-ul dvs. web se adaptează la orice dispozitiv pe care îl folosește un utilizator. Fie că este vorba de un smartphone sau o tabletă, publicul dvs. va beneficia de cea mai bună experiență mobilă pentru dispozitivul său.
Integrarea designului receptiv facilitează accesul publicului la site-ul dvs. Ei pot derula cu ușurință pagina dvs. și vă pot vizualiza site-ul corect.
De exemplu, imaginați-vă că încercați să accesați versiunea desktop a site-ului dvs. pe un dispozitiv mobil. Totul ar fi aglomerat și ilizibil, determinând publicul să mărească și să micșoreze continuu pentru a citi informațiile de pe site-ul dvs. web.
Dacă nu pot accesa și citi cu ușurință informațiile dvs., este puțin probabil să navigheze pe site-ul dvs.
3. Concentrați-vă pe experiența utilizatorului
Dacă doriți să aveți succes cu un SEO compatibil cu dispozitivele mobile, trebuie să vă concentrați asupra experienței utilizatorului.
Proiectarea receptivă face parte dintr-o experiență pozitivă a utilizatorului. La accesarea şi navigarea cu ușurință pe site-ul dvs. pe dispozitive mobile, clienţii vor avea o experiență pozitivă.
Site-ul dvs. oferă mai mult decât integrarea unui design receptiv. În timp ce designul receptiv este un pas excelent pentru a crea o experiență mobilă mai bună, trebuie să adăugați alte elemente la planul dvs. pentru a vă asigura că are o experiență excelentă pentru utilizatori.
In realizarea site-ului mobil, trebuie să uşuraţi navigarea publicului și să faceți clic pe elementele de pe pagina dvs. Pentru aceasta, veți dori să creați un design „potrivit pentru degetul mare”, deoarece utilizatorii navighează în principal cu degetele mari pe dispozitivele mobile.
Butoanele CTA vă vor ajuta publicul să facă următorul pas către conversie. Când creați un site web pentru dispozitive mobile, asigurați-vă că CTA-urile dvs. se remarcă pe pagină și sunt ușor de găsit. CTA-ul dvs. ar trebui să fie, de asemenea, suficient de mare pentru ca utilizatorii să poată face clic cu ușurință.
Deoarece utilizatorii navighează pe site-ul dvs. pe aparate cu ecrane mai mici, este necesar ca scrisul să poată fi citit pe aceste dispozitive. Pentru a citi cât mai uşor, scrisul şi dimensiunea acestuia trebuie să fie cât se poate de lizibile.
4. Aveți grijă la ferestrele pop-up
Ferestrele pop-up sunt un mod eficient de a atrage atenția publicului asupra unei anumite acțiuni. Fie că este vorba de a vă înscrie pentru a primi e-mailuri sau de a descărca conținut gratuit, multe companii folosesc ferestre pop-up pentru a atrage atenția utilizatorului asupra acțiunii pe care doriți să o facă.
Acțiunile specifice pot declanșa o fereastră pop-up care să apară pe ecran. Poate fi atunci când cineva intră pentru prima dată pe o pagină, când derulează către o anumită parte a paginii sau chiar atunci când mișcă mouse-ul pentru a reveni la rezultatele căutării. Ferestrele pop-up vă ajută să atrageți în mod eficient atenția publicului și să-i determine să privească informațiile vitale pe care doriți să le împărtășiți.
Dacă fereastra dvs. de tip pop-up ocupă întregul ecran de pe mobil, acesta va lăsa utilizatorii dezamăgiţi. Nu vor putea vedea clar informațiile de pe site. Acest lucru ar putea determina utilizatorii să părăsească site-ul dvs.
Dacă doriți să utilizați ferestre pop-up pe site-ul dvs., aveți grijă la modul în care le utilizați. Nu doriți să utilizați prea multe ferestre pop-up pe dispozitivele mobile, deoarece poate îndepărta oamenii. Folosiți-le cu ușurință și pe părți ale paginii dvs. în care pop-up-ul contează cel mai mult și nu va acoperi informațiile importante.
De asemenea, trebuie să vă asigurați că fereastra pop-up afișează o modalitate ușoară de a scăpa de ele, ca un „x” proeminent în partea de sus.
Dacă doriți să fiți eficienți cu SEO mobil, aveți grijă atunci când utilizați ferestre pop-up pe pagina dvs.
5. Optimizați SEO local
O parte esențială a SEO-ului mobil implică SEO local. Căutările mobile folosind expresia „lângă mine” au avut loc de trei ori mai mult în ultimii ani, ceea ce înseamnă că tot mai mulți utilizatori caută companii locale.
Oamenii caută adesea cu expresii precum „lângă mine”, „deschide acum” și „de unde pot cumpăra” pentru a găsi companii locale în apropierea lor.
Vă puteți adapta la căutările locale utilizând cuvinte cheie locale. Un cuvânt cheie precum „magazin de flori din Harrisburg, PA” este un exemplu excelent de cuvânt cheie local. Utilizarea unor astfel de cuvinte vă va ajuta să apăreți în mai multe rezultate de căutare locale. Este o strategie excelentă pentru a vă ajuta să excelați cu strategia dvs. SEO mobilă.
6. Implementați o bară de navigare ușor de utilizat
Navigarea dvs. joacă un rol vital în modul în care utilizatorii găsesc și accesează informații. Dacă navigarea dvs. este prea dificilă de utilizat, utilizatorii vor fi dezamăgiţi și vor părăsi site-ul dvs. Pentru a vă asigura că aţi creat un mediu pozitiv pentru publicul dvs., creați o navigare adaptată dispozitivelor mobile.
Cea mai bună modalitate de a crea o navigare prietenoasă cu dispozitivele mobile este folosind un meniu hamburger.
Meniurile Hamburger apar în partea de sus a unei pagini cu trei rânduri. Când utilizatorii fac clic pe acest buton, vor vedea un meniu derulant cu toate paginile pe care le pot vizita.
Un meniu hamburger vă permite să vă păstrați cu ușurință navigarea organizată pentru publicul dvs. Vă menține site-ul curat și este ușor de utilizat de publicul dvs. pentru a găsi informații.
7. Optimizați etichetele de titlu și meta descrierile
O parte esențială a SEO mobile este etichetele dvs. de titlu și meta descrierile. Aceste două elemente anunţă dacă cineva face clic pe înregistrarea dvs. în rezultatele căutării.
Întrucât utilizatorii de dispozitive mobile caută informații rapid, vor folosi adesea eticheta dvs. de titlu și meta descrierea pentru a stabili dacă ar trebui să facă clic pe înregistrarea dvs.
8. Creați o adresă URL mobilă separată
Cu o adresă URL mobilă separată, creați un site paralel pentru utilizatorii de dispozitive mobile. Vă permite să creați o experiență personalizată pentru persoanele care vă vizitează site-ul web prin dispozitive mobile.
O adresă URL mobilă apare de obicei ca „m.website.com” sau „website.com/mobile”. Când utilizatorii vă accesează site-ul printr-o adresă URL mobilă, văd o versiune a site-ului dvs. adaptată pentru dispozitivele mobile. Această adaptare permite utilizatorilor să experimenteze site-ul dvs.
9. Creați conținut mobil
Un sfat excelent SEO mobil este crearea de conținut mobil. La crearea conținutului mobil, acesta se formatează pentru a oferi o experiență pozitivă pe dispozitivele mobile.
Dacă doriți să creați conținut compatibil cu dispozitivele mobile, veți dori să le facilitați utilizatorilor să o parcurgă. De exemplu, păstrarea paragrafelor la 2-3 propoziții va fi mai ușor pentru publicul dvs. să citească sau să parcurgă articolul dvs.
Veți dori să adăugați fotografii și videoclipuri la conținutul dvs. Astfel, veţi avea un conţinut interesant. De asemenea, veți dori să adăugați elemente interactive, cum ar fi butoanele care facilitează navigarea utilizatorilor pe site-ul dvs. mobil.