Optimizarea motoarelor de căutare este importantă.  Se pot găsi instrumente și oferte gratuite.

Având informaţii cu privire la acest aspect, am creat o listă de instrumente SEO gratuite pe care le-am folosit personal împreună cu clienții mei și pe care le folosesc şi acum.

SEO Book Rank Checker

Acest instrument vă permite să înțelegeți toate dificultăţile legate de modul de optimizare a motorului de căutare. Rank Checker va analiza internetul și vă va raporta clasamentul pe cuvintele cheie pe care le desemnați. În acest fel poți ști în sfârșit cum te descurci în comparație cu concurenții tăi.

Există  posibilitatea de a putea realiza cu ușurință o verificare rapidă pe Google. Da, este adevărat, dar atunci când ai zece concurenți cu 20 de expresii de cuvinte cheie diferite pentru care încerci să te clasezi, acest instrument îți va îngreuna modul de căutare pe Google.

Există un singur disclaimer pentru acest instrument: trebuie să utilizați Mozilla Firefox. Cu toţii trebuie să înveţe să se descurce cu Mozilla Firefox.

Local Moz

Moz este considerat regele SEO. Dacă întrebați orice profesionist SEO, vă va spune că acest lucru este într-adevăr adevărat. Oferta principală a companiei este un software de optimizare a motoarelor de căutare.

Compania domină educația privind optimizarea motoarelor de căutare și are multe oferte gratuite pentru utilizatori. Una dintre aceste oferte este instrumentul Moz Local. Instrumentul verifică informațiile companiei dvs. din toate directoarele de pe internet. Procedând astfel, veţi putea vedea cum este listată afacerea dvs. și care directoare au nevoie de o anumită remediere. Acest lucru vă poate garanta un punct de plecare excelent.

Multe companii nu se gândesc niciodată să verifice acuratețea informațiilor, dar verificarea listării dvs. pe web vă va pune în fața majorității întreprinderilor mici. Rețineți că remedierea listărilor poate dura ore și chiar zile. Există şi un mic ghid de afaceri despre adăugarea listei dvs. de afaceri. 

Ubersuggest sau Planificatorul de cuvinte cheie Google

Planificatorul de cuvinte cheie Google este instrumentul standard pe care îl folosesc mulți oameni. Vă permite să obțineți informații direct de la Google cu privire la recomandările pe care cred că ar trebui să le luați în considerare.

Personal folosesc acest instrument foarte mult, dar motivul pentru care mulți oameni se îndepărtează de acest instrument se datorează în mare parte interfeței AdWords și, de asemenea, relevanței.

Aceia care nu doresc să folosească Planificatorul de cuvinte cheie, pot folosi cu încredere Ubersuggest. Interfața este mult mai intuitivă. Cel mai bun lucru este că nu trebuie să vă înscrieți pe site. Accesați site-ul lor și puteți începe imediat. Pe AdWords, trebuie să aveți un cont şi este nevoie de introducerea datelor de pe card.

LetterCount

Etichetele de titlu și descrierile meta sunt o parte extrem de importantă a CTR și a poziționării dvs. pe Google. Problema este că aveți o cantitate limitată de caractere pe care le puteți utiliza. Așadar, scrierea etichetelor de titlu și meta descrierilor ar putea fi dificilă având în vedere numărul restrâns de caractere permise.

Puteți utiliza Microsoft Word, dar Word are tendința de a dori să formateze și să corecteze tot ceea ce faceți, astfel încât să riscați să numărați greșit numărul de caractere pe care l-ați folosit.

Dacă doriți să vedeți cum ar arăta etichetele dvs. de titlu pe Google, Moz are un simulator de etichete de titlu. De asemenea, numără caracterele, astfel încât oferă o alternativă plăcută. Rețineți că nu există un simulator de meta descriere.

Ahrefs, Open Site Explorer și Majestic

Aceste trei site-uri oferă posibilitatea de a vedea cine se leagă de tine, dar, mai important, cine se leagă de concurenții tăi. Dacă puteți vedea cine se leagă de concurenții dvs., acesta vă oferă posibilitatea de a încerca să obțineți aceleași linkuri.

Cele trei companii Ahrefs, Open Site Explorer și Majestic enumerate mai sus au oferte și funcții destul de asemănătoare. Toate cele trei oferă o versiune gratuită, dar pentru a obţine o versiune completă trebuie achitată o sumă de bani.

Aceia care au o întreprindere mică pot utiliza versiunea gratuită. Se poate folosi ca generator de idei pentru a începe să vă gândiți la oportunitățile necesare de creare a legăturilor.

In încheiere

Aceste instrumente vă vor face să vă simțiți ca un profesionist SEO. Acum, desigur, deoarece acestea sunt gratuite, nu sunt la fel de bune precum versiunile și software-urile ce necesită achitarea acestora, dar pentru cei cu o afacere mică sunt destul de bune.

Nu trebuie să plăteşti dacă nu este necesar. Sfatul meu personal este utilizați mai întâi aceste instrumente. După ce veţi face acest lucru, veți avea o idee foarte bună despre ce software și instrumente aţi putea avea nevoie cu adevărat în viitor.